Elmetor - silniki elektryczne, falowniki, motoreduktory, części silników elektrycznych
Jesteśmy przedstawicielem krajowych producentów silników elektrycznych: FSE Besel S.A., Celma Indukta S.A., ATB Tamel S.A., FAE Ema Elfa Sp. z o.o.
Silniki FSE Besel S.A., Celma Indukta S.A., ATB Tamel S.A., FAE Ema Elfa Sp. z o.o.
OFERTY SPECJALNE

SZYBKI KONTAKT:
  mobile 511-048-221
  mobile 515-096-340
  silniki@elmetor.pl

SILNIKI DWUBIEGOWE


Silniki dwubiegowe
FSE Besel S.A.
FSE Besel S.A.
silniki dwubiegowe

  KATALOG
Celma Indukta S.A.
Celma Indukta S.A.
silniki dwubiegowe

  KATALOG
Celma Indukta S.A.
Celma Indukta S.A.
silniki dwubiegowe wentylatorowe serii Q
  KATALOG
Celma Indukta S.A.
Celma Indukta S.A.
silniki dwubiegowe wentylatorowe serii W
  KATALOG
ATB Tamel S.A.
ATB Tamel S.A.
silniki dwubiegowe




Silniki dwubiegowe

Silniki dwubiegowe to ekonomiczne rozwiązanie do zastosowań wymagających dwóch prędkości. Stosunkowo prosta konstrukcja zmniejsza ryzyko awarii. Silniki dwubiegowe mogą napędzać wentylatory, pompy, wciągniki i inne maszyny z dwiema różnymi prędkościami bez przetwornicy częstotliwości.

Elmetor oferuje silniki dwubiegowe trójfazowe o różnej częstotliwości, prędkości i szerokim zakresie mocy. Są to urządzenia takich producentów jak: FSE Besel, Celma Indukta oraz ATB Tamel.

Proponowane jednostki napędowe charakteryzują się niskimi kosztami eksploatacji, elastycznością i dobrym stosunkiem ceny do jakości. Wytrzymałe silniki zamknięte są w solidnej obudowie zapewniającej stabilną pracę.

Ze względu na swoje właściwości urządzenia mają bardzo szerokie zastosowanie. Mogą być wykorzystywane w wielu gałęziach przemysłu, budownictwie czy górnictwie. Posiadamy w sprzedaży różne rodzaje silników dwubiegowych, dlatego z pewnością znajdziesz model, który spełni Twoje wymagania.

Silniki elektryczne dwubiegowe – zasada działania

Silniki dwubiegowe są przeznaczone do pracy z dwoma, rzadziej trzema stałymi prędkościami, które można w prosty sposób przełączać. Stanowią alternatywę dla przetwornic częstotliwości – bez problemu można je zamontować w maszynach i instalacjach przemysłowych.

Prędkości obrotowe napędu wynikają z odpowiedniej liczby par biegunów. Dzięki zastosowanej technologii prędkość i moc można łatwo dostosować do wymagań aplikacji, co w rezultacie prowadzi do znacznych oszczędności energii. Dlatego silniki dwubiegowe zaliczane są do urządzeń energooszczędnych i przyjaznych dla środowiska.

Silnik dwubiegowy 3-fazowy

Oferowane jednostki napędowe mają różne napięcie i zasilane są prądem trójfazowym. W zależności od wybranej konstrukcji i sposobu podłączenia silnika dwubiegowego mogą mieć:

  • jedno uzwojenie,
  • dwa uzwojenia.

W silnikach dwubiegowych z jednym uzwojeniem musi być stosunek 2 do 1 między niską a dużą prędkością. Tego rodzaju jednostki napędowe zostały wyposażone w biegun szeregowy. Są one uzwajane z tą samą prędkością, ale po ponownym podłączeniu uzwojenia liczba biegunów magnetycznych w stojanie podwaja się, a prędkość silnika zmniejsza się do połowy pierwotnej prędkości.

Dwie różne prędkości obrotowe i sposoby przełączenia zapewniają różne moce i początkowe współczynniki momentu obrotowego. Dzięki temu silnik ten ma wiele zastosowań.

Z kolei silnik z dwoma uzwojeniami został zaprojektowany w taki sposób, że w rzeczywistości na jednym stojanie są uzwojone dwa silniki. Jedno uzwojenie, w momencie podłączenia do zasilania, daje jedną z prędkości. Natomiast drugie uzwojenie odpowiada za większe obroty.

W silnikach trójfazowych dwubiegowych jest używany przełącznik skierowany w stronę cewki wysokiej lub niskiej prędkości. Ten rodzaj silnika wykorzystuje cewki do wytworzenia dwóch różnych pól magnetycznych, co skutkuje dwiema oddzielnymi prędkościami.

Dlatego dwubiegowy silnik z dwoma uzwojeniami jest bardzo uniwersalny i może być użyty do uzyskania prawie dowolnej kombinacji prędkości silnika, które nie muszą być ze sobą powiązane stosunkiem prędkości 2:1.