Elmetor - silniki elektryczne, falowniki, motoreduktory, części silników elektrycznych
Jesteśmy przedstawicielem krajowych producentów silników elektrycznych: FSE Besel S.A., Celma Indukta S.A., ATB Tamel S.A., FAE Ema Elfa Sp. z o.o.
Silniki FSE Besel S.A., Celma Indukta S.A., ATB Tamel S.A., FAE Ema Elfa Sp. z o.o.
OFERTY SPECJALNE

SZYBKI KONTAKT:
  mobile 511-055-961
  mobile 507-098-774
  silniki@elmetor.pl

SILNIKI MORSKIE


Silniki morskie
FSE Besel S.A.
FSE Besel S.A.
silniki morskie
  KATALOG
Celma Indukta S.A.
Celma Indukta S.A.
silniki morskie
  KATALOG
ATB Tamel S.A.
ATB Tamel S.A.
silniki morskie


Silniki Morskie

Silniki morskie są kluczowymi urządzeniami, które mają zastosowanie w przemyśle stoczniowym. Umożliwiają napęd i działanie jednostek pływających, od małych łodzi po duże statki handlowe.

Urządzenia te przystosowane są do pracy ciągłej oraz mają różne parametry. Charakteryzują się solidną budową, odpornością na działanie warunków atmosferycznych oraz odpowiednią mocą.

Zastosowanie silników morskich

Silniki morskie mają szerokie zastosowanie we wszelkiego rodzaju jednostkach pływających, zarówno tych użytkowanych w celach komercyjnych, jak i prywatnych. Stanowią główne źródło napędu dla wielu statków handlowych na świecie, zapewniając im niezbędną moc do przemieszczania się po rzekach, morzach oraz innych akwenach.

W branży turystycznej silniki morskie są używane do napędu statków wycieczkowych oraz promów, umożliwiając przewożenie pasażerów po różnego rodzaju trasach. Mogą być również montowane w łodziach rybackich, ratowniczych, a nawet wojskowych.

Rodzaje silników morskich

Ze względu na budowę silniki elektryczne morskie można podzielić na:

  • silniki na łapach – to popularny rodzaj napędu stosowany na mniejszych jednostkach pływających, takich jak małe łodzie rybackie czy statki rekreacyjne. Silniki te charakteryzują się prostotą konstrukcji, niezawodnością i stosunkowo niskimi kosztami eksploatacji;
  • silniki kołnierzowe – są często wybierane do większych statków handlowych, promów, a nawet platform wiertniczych. Ich konstrukcja pozwala na łatwe zamocowanie i demontaż, co ułatwia naprawy oraz zapewnia skuteczną izolację;
  • silniki kołnierzowe na łapach – ten rodzaj jednostek napędowych łączy zalety urządzeń kołnierzowych i na łapach. Są one powszechnie stosowane na różnego rodzaju jednostkach pływających ze względu na ich wszechstronność i elastyczność.

Natomiast ze względu na liczbę biegunów można wyróżnić:

  • silniki 2-biegunowe - są proste i ekonomiczne, zapewniają największą prędkością obrotową;
  • silniki 4-biegunowe - charakteryzują się dużą wydajnością i są popularne, a także uniwersalne. Stosuje się je w wielu różnych jednostkach pływających;
  • silniki 6-biegunowe - są montowane na statkach, od których wymagana jest stosunkowo niewielka prędkość obrotowa;
  • silniki 8-biegunowe - mają najmniejszą prędkość obrotową ze wszystkich oferowanych napędów.

Specyfikacja silników morskich

Wybierając silnik należy zwrócić uwagę na szereg kluczowych parametrów, które decydują o jego wydajności i przeznaczeniu. Do najważniejszych elementów specyfikacji należą:

  • moc, która określa wydajność silnika morskiego mierzoną w kilowatach (kW) – im większa moc, tym większa zdolność jednostki pływającej do osiągania żądanych prędkości;
  • liczba obrotów wału silnika w ciągu jednej minuty (RPM) – wysokie obroty pozwalają na osiągnięcie większych prędkości, z kolei niższe obroty mogą być bardziej ekonomiczne;
  • wielkość i masa – odpowiednie dopasowanie wielkości i masy silnika do jednostki pływającej jest kluczowe dla stabilności i wydajności pracy.

Oferowane przez naszą firmę silniki trójfazowe znanych producentów – TAMEL, BESEL, CELMA, INDUKTA – mają różne parametry techniczne, dlatego wśród naszych propozycji z pewnością znajdziesz napęd dopasowany do Twoich potrzeb.

Sprawdź również: Części do silników elektrycznych